| Rintihanku |

Pandulah Aku Menjadi Wanita Solehah :)

Thursday, 15 December 2011

MUHASABAH DIRI



Manusia kebanyakannya akan menikmati hidup didunia dengan sepenuhnya.
Tapi, bile je berkaitan dengan nikmat untuk akhirat, kebanyakan daripada kita semua sering ketinggalan lagi, bukan anda sahaja.
Saya pun sama. hihi. Sebab tu lah kita sepatutnya selalu muhasabah diri kita tentang apa yang dah kita buat dalam hidup.
 Muhasabah diri kita tiap2 hari paling bagus sebelum tidur, tanya diri sendiri "apa yang dah aku buat hari ni? ". Baik ke buruk? Berapa banyak amalan aku hari ni?
 Dan bla..bla..bla.. lagi lah :)

Ni tak, sebelum tidur bergayut dengan pakwe!
ops!! siapa makan cili dia yang rase pedas. HEHE =p

Saya ada terbaca artikel, mengatakan sebelum tido jugak kita sepatutnya memaafkan semua orang yang telah melakukan kesilapan terhadap kita.
Persoalannya! Mampukah saya?
InsyaAllah, jika hati ikhlas, jika itu mampu menjadikan seorang insan yang mulia,
 saya ikhlas untuk memaafkan.
Terima kasih untuk artikel tu.
(Mintak maaf lah yer, takleh nak linkkan kat sini , saya dah lupa saya baca kat mane heehe)


Pointnya kat sini nak highlight, cubalah untuk memaafkan
orang lain even dia ada banyak buat silap dengan kita.
Siapa lah kita nak judge dia kan. Serahkan semua tu kepada Allah swt.
Sesengguhnya DIA MAHA layak selayak-layaknya dalam penentuan semua tuh.
Biar orang aniaya kita, asalkan jangan aniaya orang.
InsyaAllah, semua okey!!

ALLAH YANG MAHA ESA, PENGASIH & PENYAYANG